Magandang Arau! ^.^


U must be thinking, what the hell does that mean? Actually it just simply means: good day, one of the way for the Philippines to greet each other. So, Magandang Arau everyone!! :)

Total Pageviews

Followers

Tuesday, March 24, 2015

#ProjekRombengan - Kita Nego Sampai Dapat!

Wahhhhh tajukkkk.. kelasss uolssss ahahahaha

So recently I've started a new project which I called 'Projek Rombengan'. Tau ka apa tu rombengan? Nah, rombengan itu asalnya daripada bahasa Indonesia (kalau aku nda menipu lah). Ia bermaksud jualan barang terpakai. Jadi harganya pun murah gitu loe! Bukanlah aku mau cakap aku ada banyak baju dalam almari ku, tapi ada ja baju yang aku pakai sekali dua lepastu letak tepi. Sebab? Aku pun ndatau kenapa. Ahahahaha aku ni ikut musim. Ada musim aku minat beli baju, ada musim aku minat beli beg, ada musim aku minat beli kasut. Jadi bila musimnya tiba, aku akan beli tapi sempat pakai sekali dua ja. So, daripada terbiar, lebih baik dijual saja. Ada pula baju yang aku sudah nda muat. So baik dijual juga. Ada lagi baju yang ada kenangan pahit, so aku mau jual juga. Ada lagi baju yang bukan lagi minat ku, jadi aku jual lagiiiiiiii.. ahahahaha

Lagipun, aku jenis yang biasa-biasa saja. Yg suka pakai baju ulang-ulang. Ahahaha pakai, cuci, jemur, pakai balik. Sebab malas mau bongkar lagi tu almari. Jadi yg extra tu, kita jual!!

Plus, this year is my final year at Ipoh. Kau mampuuuuu mau bawa banyak-banyak barang balik naik flight? Kalau buli, semua barang ku di sini aku mau jual. Biar balik lenggang kangkung. Except for books la. Sebab aku memang berhajat mau ada library sendiri once aku suda ada rumah sendiri. Imagine, having your own library at home, where you can just lie down, read books, drink hot chocolate with marshmallow. Astagaaaaaaaaaaaa.. I don't mind dying in a place like that. Biarlah mereput di sana pun. Ahahahaha

So, do support me in this project yahh! Jangan risau, tagline aku senang - kita nego sampai dapat! Maksudnya, kalau aku bagi RM20, kau mau minta murah lagi, bha cakap seja. Kita nego sampai dapat! Ahahahaha

How does this project work?

1) Setiap malam, pada pukul 10 malam, aku akan upload gambar 3 barangan (baju, beg, kasut or apa apa barang yang boleh dijual) di akaun instagram ku (lydrielyn_koh) dan juga laman FB ku (Lydrielyn Koh). Yang nda follow aku di instagram, tapi mau juga beli barangan ku, jangan risau. Kau tetap buli access aku punya gambar barangan dengan mencari #projekrombengan

2) Lepastu, kita akan nego sampai dapat. Tapi harga barangan tu aku letak without postage. So kalau kamu berada di negeri lain selain daripada Perak, terpaksa tanggung kos penghantaran lagi. Kalau kamu tinggal di Perak, boleh COD especially area Ipoh and Kampar. Yang orang Sabah, especially Sandakan, Beluran, sama Kuala Sapi, kalau mau save kos penghantaran tu, terpaksa tunggu aku balik la hujung bulan 5. Kamu boleh suruh aku simpan dulu, pastu nanti aku balik Sabah, aku hantar or kamu ambil. Tapi pastikan kamu beli yaaaa.. jangan pula suruh simpan pastu nda jadi beli! Mimang bikin panas! Ahahahahaha

3) Barangan yang sudah dijual akan di delete gambarnya sebab nanti bikin semak kamu punya newsfeed. Ahahaha jadi kalau kamu nda nampak suda tu gambar, maksudnya sudah dijual la tu yaaaa.. sapa cepat dia dapat!

Soo support la projek ku ni yaa.. 

#Projek Rombengan - "Kita Nego Sampai Dapat!"

0 amazing thoughts:

Post a Comment

Post your thought!